Da Singgah? Da Baca? Rajin Ke? X Rajin Ke? Kena Jugak Klik...Ngeeee

Klik Kat Bwh Utk Shopping Brg Baby

Sunday, March 7, 2010

cara tambah tenaga

rini..aku rs letih yg amat + ngantuk yg melampaui batas2 seorg manusia...sbbnye aku dh pn trlebih tdo tp still xcukup..kenapakah n mengapakah...

dr.mujahid kt..minumla glukos..elok 2 utk tambah tenaga...
hurm..cadangan yg agak bernas wlpn aku rs cam xbest je mnum glukos...

jd aku search tenet..
jom kt tgk...




Sarapan pagi

Sangat mudah untuk dilewatkan, namun melewatkan sarapan pagi dapat mengganggu Anda. Menyediakan waktu untuk bersantap pagi dapat mendorong metabolisme Anda semakin kuat dan memberi Anda energi untuk pembakaran. Pilih makanan yang kaya karbohidrat seperti sereal atau roti gandum, karena tubuh Anda memerlukan Glukosa sebagai bahan bakar.

pst:- aku slalu srpn ape...orite r 2
Minum yang cukup

Minumlah 1.25 liter air segar dan jadikan kebiasaan walaupun itu bukan kebiasaan anda Air yg kurang dlm badan boleh menyebabkan anda dehidrasi dan menjadikan otak kurang efisien.

pst:- haaa...yg ni aku xleh wat lg setakat ni..kurang efisien aaaaa

Istirahat yang cukup

Orang dewasa rata-rata membutuhkan waktu lapan jam untuk tidur. Atur waktu yang cukup untuk mengistirahatkan mata.

pst:-psm n fb ne ley tgl..cmne nk ckup tdo

Konsumsi makanan sehat

Jangan tinggalkan makanan sihat..ini boleh menyebabkan kadar gula dalam badan anda menurun

Kehilangan zat besi

Bagi wanita khususnya, pastikan kadar zat besi Anda cukup, zat besi boleh ditemukan pada daging merah dan sayuran hijau.

Waspadai kafein

Satu atau dua sudu teh, teh dapat membantu kesegeran mental Anda. Namun apabila Anda minum hingga berlebihan, perasaan gelisah dan emosi dapat muncul.

pst:-adakah aku?

Berhenti merokok demi kebaikan

Nikotin menghabiskan oksigen dalam darah Anda. Mengingat oksigen dan glukosa diperlukan untuk menghasilkan energi, alasan mengapa perokok lebih mudah lelah menjadi jelas.
Berelaksasi sejenak

Relaksasi dapat menghilangkan stress dan meredakan gejala insomia. Cubalah berbagai aktiviti, meditasi atau dengar muzik instrumen.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...